Hatha Yoga
Goed voor Iedereen


Welkom op mijn webstie, 


Omdat we in het dagelijks leven vaak spanningen vasthouden is het goed hatha yoga oefeningen te doen.

Door hatha yoga oefeningen en ademhalingstechnieken leer je je spieren bewust aan te spannen en te ont-spannen, waardoor je het verschil van spanning en ont-spanning leert kennen. Leer luisteren naar de signalen van je eigen lichaam tijdens het uitvoeren van de oefeningen. Door bewuster te ademen, kun je eventuele blokkades opheffen, zodat de energie weer vrij door kan stromen en er ruimte ontstaat.

Hierdoor voel je je lichamelijk en geestelijk beter en ben je dus jezelf aan het helen.

Dit gaat dan ook verder in je dagelijkse leven, waardoor je je beter leert ontspannen, beter kunt slapen en bovendien beter kunt concentreren.  Een ieder doet de oefeningen op zijn/haar manier, binnen de mogelijkheden die het lichaam aangeeft. Het gaat niet om prestatie.
Hatha yoga is niet zweverig en je hoeft er ook niet lenig voor te zijn.

Na langere tijd van beoefening word je van zelf soepeler en sterker. De ademhalingsoefeningen geven je meer ruimte en verbeteren de algehele conditie.

Je kunt de oefeningen rustig doorlezen en beoefenen voor je zelf. Het beste kun je de oefeningen op een vast tijdstip doen. Voel voor je zelf wat voor jou prettig is. Voor de een is dat in de ochtend, voor de ander in de avond.

Via mijn links kan ik je wellicht op goede ideeen brengen.

Een warme groet,

Karin Snijders



Oefening van maand november 2018 -

Ademhalingsoefeningen

Ademhalingsoefeningen zijn goed om regelmatig voor je zelf te doen. Ik heb er enkele beschreven onder de titel Ademhalingsoefeningen.

Je kunt de verschillende ademhalingsoefeningen doen terwijl je op een stoel zit of ligt op de grond. Of terwijl je in kleermakerszit zit. Doe ze rustig en bedachtzaam. Als je ademhaling rustig is ben je over het algemeen ook rustiger. 

Je kunt de handen op de borst leggen en op de buik om de bewegingen van de ademhaling te voelen in het lichaam.